Oldalak

2013. december 13., péntek

[ Bevezetés] 1. fejezet

1. BEGYEZÉS:

1991.09.31.

    A fekete Volkswagen Bogár eszeveszettül zötykölődött, miután letértünk az útról. Alig 1 mérföldnyire volt a célunk, de akaratlanul is lecsukódtak szemeim. Ólomnehézségűvé váltak a pilláim, s hiába igyekeztem nyitva tartani, az újfent leengedett, elsötétítve vele a világot.
   Kang Susie kellemes hangja járta be a furgon meleg légterét, igaz, a rádió recsegett, mégsem zavart bele.
   Elbóbiskolásomból édesapám keltett fel, ki a volán mögül fordult hátra, s öblös hangján szólított nevemen. Ezúttal se volt gyengéd hozzám.
- Hakyeon, megérkeztünk.
A motor valóban nem búgott már. A kocsi egy helyben állt a semmi közepén. A köd 5 méteres körzeten felül mindent elnyelt, s ennek tetejében még az eső is eleredt.
Kissé sértődött ábrázattal keltem fel, s csúsztam feljebb az ülésen.
- Itt az esernyőd – nyújtotta hátra a fekete, nehéz tárgyat.
Még mielőtt bármit tettem volna, felkészültem egy nyugtató sóhajjal. Ezek után mertem csak kinyitni az autó ajtaját.
Elsőként az ernyőt bontottam szét, s aztán dugtam ki lakkozott cipőmet, s tettem le a poros földes útra.
- Vedd ki a csomagjaidat is! – utasította, bár magamtól is tudtam egyértelműen ezt a lépést. A bőröndöm nélkül neki se vágtam volna az egésznek.
   Apám is végre kiszállt, hogy felnyissa a csomagtartót. Szinte hozzám vágta a bőrkoffert, melyben féltett értékeimet tároltam. Egy pillanatra megrogytam az ütéstől, mely a hasam tájékát érte, s ezt teljességgel rossz néven vette atyám. Megrázta fejét, s szemét forgatta mellé. Hatalmába kerített az elkeseredettség, melyet az atyai elismerés hiánya teremtett.
- Innen tovább már nem kísérhetlek. Ha egyenest mész, ott lesz a célod. Légy jó.
Előre biccentem, s ezzel egy időben apám vállamra helyezte hideg tenyerét. A leglekötelezőbb formámat igyekeztem mutatni, hogy még az utolsó percekben is eleget tudjak tenni neki. Bár neki sosem lesz elég az, amit én teszek.
- Viszlát, atyám – köszöntem el tőle. Erős akartam lenni, de bizonytalanul megremegett hangom. Belülről fojtogatott a sok érzés. A sok emlék, melyet magam mögött kellett hagynom.
    Édesanyámtól még otthon vettem könnyes búcsút, mert apám nem engedélyezte számára, hogy végig kísérjen az úton. Valószínűleg azért, mert édesanyám a kocsiban csak aggodalmaskodott volna, s ilyen-olyan tanácsokat osztogatott volna, s ezek mellé krokodilkönnyekben áztatta volna a fehér zsebkendőjét.
   Ebben az egyben teljesen igaza volt apának. Életemben talán először értettem vele egyet.
  
    A kocsi elindult. Hatalmas füst tört ki a kipufogóból, s gomolygott a levegőben, majd a levegővel keveredve szétfoszlottak a kacsók.
A kövek pattogtak a kerekek alatt, ahogyan a jármű nehézkesen megfordult a szűk sávon. A visszapillantóba tekintettem, melyben atyám éles íriszei tükröződtek vissza. Fekete szemei semmi érzelmet nem mutattak. Se megbánást, se szomorúságot, semmit.
Tudtam, hogy keményfából faragták őt, de abban a pillanatban szembesültem igazán a kőszívűségével.
A saját fiát a semmi közepén hagyta egy esernyővel, s egy kacatokkal teli kofferrel, hogy keresse meg a célját. Könnyűszerrel átverhettem volna, s elindulhattam volna máshová is, egy jobb helyre, egy helyre, ahol igazi otthonra lelhetnék. De nem. Nem ezt tettem.
     Jó fiúnak lettem nevelve, így a nehezebb utat választottam. Azt, amelyen küzdelmesebben fogom tudni elérni az álmaimat. Mégis azt éreztem akkor a legközelebb, s leghelyesebbnek.
    Ezért mentem hát tovább azon az úton. S a köd szépen lassan feltárta előttem a hatalmas, fekete vaskaput, melyet kacifántos kanyarok, s ilyen-olyan vaslevelek díszítettek.
Két vaskos kőoszlop közt helyezkedett el, melynek tetején még több díszes elem volt található. Hátborzongató a látvány.
Mégis megközelítettem. S meg is találtam a kőoszlopon elhelyezkedő csengőt.
Hezitáltam. Egy helyben toporogtam.
Ha most megnyomod, nincs visszaút Hakyeon. Most még elmehetsz. – futott át elmémen a gondolat.
Ajkaimba harapva végül mégiscsak benyomtam a fekete gombot…


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése